Odbor zajišťuje

Agenda občanských průkazů:

  • zpracování došlých obchodních balíků s OP a jejich předání žadatelům
  • vedení materiálů evidence OP
  • vedení odkládací a mrtvé evidence OP
  • vydávání občanských průkazů se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem
  • vydávání občanských průkazů bez strojově čitelných údajů s dobou platnosti 2 měsíce a 5 měsíců
  • zajištění úschovy OP při dlouhodobém pobytu občanů v cizině
  • přijímání a evidence hlášení o ztrátě, odcizení, zničení a poškození OP
  • přijímání a evidence nalezených OP
  • řešení a evidence přestupků na úseku OP, ukládání pokut příkazem na místě
  • skartace OP
  • rozhodování o skončení platnosti OP ve správním řízení
  • zadávání, změna a odblokování kódů k OP (BOK, DOK, IOK)

Agenda cestovních dokladů:

  • vyřizování žádostí o cestovní pasy s biometrickými prvky, jejich pořízení a elektronické předání MV ČR k výrobě
  • zpracování došlých obchodních balíků s CP a jejich předání žadatelům
  • vedení materiálů pasové evidence
  • vedení odkládací a mrtvé evidence cestovních pasů
  • vyřizování žádostí o CP v součinnosti se zastupitelskými úřady ČR v cizině
  • skartace neplatných cestovních dokladů
  • vyřizování hlášení ztrát, odcizení a poškození cestovních dokladů
  • řešení přestupků na úseku cestovních dokladů, ukládání pokut příkazem na místě
  • správní řízení na úseku cestovních pasů – rušení platnosti CP, odebírání CP
    v součinnosti se soudy a exekutory

Ohlašovna pobytu a agenda evidence obyvatel:

  • přihlašování občanů k pobytu
  • vydávání potvrzení o pobytu
  • přidělování čísel popisných, orientačních a evidenčních
  • vedení registru obyvatel
  • aktualizace dat v informačním systému evidence obyvatel
  • vedení seznamu voličů
  • vydávání voličských průkazů
  • vedení registru RUIAN (Kaplice, 5 obcí v obvodu ORP Kaplice)
  • rušení pobytu ve správním řízení na návrh oprávněné osoby nebo z moci úřední
  • zápis údaje o doručovací adrese
  • provádění statistiky obyvatel města Kaplice
  • zpracování údajů vedených v informačním systému evidence obyvatel
  • vedení evidence o zrušení pobytu v návaznosti na platnost OP
  • poskytování údajů z informačního systému evidence obyvatel oprávněným fyzickým
    a právnickým osobám
  • vedení a archivace evidence o poskytování údajů z informačního systému evidence obyvatel
  • přijímání žádostí o zprostředkování kontaktu

Matrika narození:

  • kontrola a doplnění hlášení o narození předaných zdravotnickým zařízením
  • přidělování rodných čísel
  • provádění zápisů do knihy narození
  • vedení matričních knih pomocí výpočetní techniky
  • vystavování rodných listů
  • plnění oznamovací povinnosti na úseku narození
  • určení otcovství souhlasným prohlášením rodičů
  • provádění dodatečných záznamů a změn do knihy narození (popření otcovství, určení otcovství, osvojení, změny jména, příjmení)
  • volba druhého jména
  • prohlášení o užívání nepřechýleného ženského příjmení
  • vyřizování žádostí o osvědčení a ověření rodných čísel
  • zajištění občanských obřadů vítání občánků

Matrika manželství a registrovaného partnerství:

  • objednávání svatebních obřadů a prohlášení o vstupu do registrovaného partnerství
  • zajištění svatebních obřadů a prohlášení o vstupu do registrovaného partnerství
  • provádění zápisů do knihy manželství a do knihy partnerství
  • vedení matričních knih pomocí výpočetní techniky
  • vystavování oddacích listů a dokladů o registrovaném partnerství
  • plnění oznamovací povinnosti na úseku manželství a registrovaném partnerství
  • vystavování vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství
  • vystavování vysvědčení o právní způsobilosti ke vstupu do registrovaného partnerství
  • vystavování osvědčení o splnění zákonných podmínek k uzavření církevních sňatků
  • provádění dodatečných záznamů a změn do matričních knih (rozvody, změny příjmení)
  • evidence oznámení o přijetí předešlého příjmení po rozvodu manželství a vydávání potvrzení o přijetí oznámení
  • aktualizace a archivace druhopisů matričních knih a sbírek listin pro matriční úřady ve správním obvodu

Matrika úmrtí:

  • kontrola a doplnění listů o prohlídce zemřelého předaných zdravotnickým zařízením
  • doplnění objednavatelů pohřbů dle hlášení pohřebních služeb
  • převzetí občanských průkazů zemřelých osob a jejich následné předávání příslušným obecním úřadům s rozšířenou působností – evidenci obyvatel
  • provádění zápisů do knihy úmrtí       
  • vedení matričních knih pomocí výpočetní techniky
  • vystavování úmrtních listů
  • plnění oznamovací povinnosti na úseku úmrtí

Duplikáty matričních dokladů:

  • vystavování matričních dokladů na žádost občanů a orgánů státní správy
  • vystavování potvrzení o údajích z matričních knih a ze sbírek listin
  • vystavování matričních dokladů pro použití v cizině, zajištění jejich legalizace dle mezinárodních smluv

Zvláštní matrika:

  • zprostředkování zápisů podkladů k vystavení matričních dokladů občanů ČR, kteří se narodili, uzavřeli manželství, partnerství nebo zemřeli v cizině
  • kontrola všech cizozemských veřejných listin dle ustanovení mezinárodních smluv
    a jejich zaslání zvláštní matrice

Legalizace matričních dokladů:

  • kontrola matričních dokladů vystavených matričními úřady ve správním obvodu, jejich doplnění legalizačními doložkami a následné odeslání ministerstvu zahraničních věcí

Změna jména, příjmení:

  • vyřizování žádostí o povolení změny jména a příjmení ve správním řízení
  • zápisy změn do matričních knih
  • vystavení nových matričních dokladů
  • zajištění oznamovací povinnosti o provedené změně

Potvrzení pro použití v cizině:

  • vystavování potvrzení na žádost občanů pro potřebu cizozemských úřadů

Kontrolní a metodická činnost:

  • provádění pravidelných kontrol výkonu státní správy u všech matričních úřadů ve správním obvodu, kontrola matrik v obcích dle kontrolního řádu č. 255/2012 Sb.
  • provádění školení, zkoušek odborné způsobilosti a vydávání osvědčení úředníkům provádějícím vidimaci a legalizaci u obecních úřadů ve správním obvodu

Ověřování listin:

  • provádění vidimace a legalizace
  • vedení a archivace ověřovacích knih

Organizace a zabezpečení činnosti občanské komise

 

Přestupkové řízení:

  • projednávání a rozhodování o přestupcích spáchaných na území města Kaplice a na území 13 obcí ve správním obvodu ORP Kaplice na základě veřejnoprávních smluv
    • zákona č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích, ve znění pozdějších předpisů,
    • zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů,
    • zákona č. 167/1998 Sb., o návykových látkách, ve znění pozdějších předpisů,
    • zákona č. 119/2002 Sb., o střelných zbraních a střelivu (zákon o zbraních),
    • zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, ve znění pozdějších předpisů
  • projednává přestupky podle:
  • vede evidenci přestupků
  • eviduje přestupky městské policie do ISEP

 

Podává informace o přestupcích občanů na základě součinnosti s ostatními správními
a soudními orgány, Policií ČR

 

Vymáhání pohledávek z přestupkového řízení dle daňového řádu:

  • zakládání spisů na pohledávky, evidence pohledávek, roční inventura pohledávek
  • vymáhání pohledávek nebo předání k vymáhání

Zajištění, organizace a průběh všech druhů voleb, referend a sčítání lidu:

  • vyúčtování nákladů na volby, referenda a sčítání lidu
  • plní funkci registračního úřadu při volbách do zastupitelstev obcí (příjem kandidátních listin, registrace kandidátních listin, aj.)
  • zajišťuje veškeré vybavení volebních místností všech volebních okrsků města Kaplice
  • provádí školení členů okrskových volebních komisí města Kaplice
  • v součinnosti s ČSÚ provádí povinná školení zapisovatelů, předsedů a místopředsedů okrskových volebních komisí pro všechny obce v obvodu ORP Kaplice
  • provádí kontrolu dodržování zákonnosti průběhu voleb v obvodu ORP Kaplice

Přijímání oznámení a kontrola shromáždění

Czech Point – ověřené výstupy z informačních systémů veřejné správy:

  • výpis z katastru nemovitostí
  • výpisy ze základních registrů
  • výpis z bodového hodnocení řidiče
  • výpis snímku z katastrální mapy
  • výpis elektronických receptů pacienta
  • výpis z insolvenčního rejstříku
  • výpis z veřejného rejstříku
  • výpis z živnostenského rejstříku
  • výpis z Rejstříku trestů
  • registr účastníků provozu modulu autovraků ISOH
  • seznam kvalifikovaných dodavatelů
  • datové schránky
  • provádí autorizované konverze dokumentů podle právních předpisů
  • výpis z Rejstříku trestů právnických osob
  • zprostředkovaná identifikace

Podatelna a výpravna:

  • příjem, vypravení a evidence došlé a vypravované korespondence za celý úřad
  • donáška a odnos korespondence na poštu a z pošty
  • zpracování e-mailové korespondence
  • zpracování datových zpráv z datové schránky
  • vyřizování a evidence reklamací souvisejících s doručováním
  • vedení podacího deníku
  • poskytování informací příchozím klientům
  • příjem, výdej a archivace pošty občanů s TP na ohlašovně
  • poskytování parkovacích karet pro příchozí klienty

Ztráty a nálezy – kompletní agenda

Vedení centrální spisovny:

  • vedení archivní knihy
  • provádění archivace a skartace písemností všech odborů
  • ukládání do centrální spisovny

Vedení úřední desky

Telefonní ústředna

 

Registr práv a povinností za MěÚ a město Kaplice

Provádí všechny změny